podnikly jednotlivé státy i mezinárodní organizace. V minulém článku pak byla řeč o samostatné iniciativě konkrétního soukromoprávního subjektu, který stojí za značkou zmrzlin Prima (připomeňte si zde), projevující se především v symbolické rovině vyjádření podpory. Mohou se podniky zapojit i citelněji?
S odpovědí přichází Škoda Auto. Ta ve čtvrtek informovala o pozastavení svých obchodních aktivit v Rusku. Jedná se přitom jak o dovoz, tak výrobu ve dvou továrnách na ruském území. V loňském roce přitom Škoda Auto prodala v Rusku přes 90.000 aut a Rusko se tak stalo druhým největším odbytištěm automobilky. Spolu se Škodou pozastavuje v Rusku činnost i celý koncern Volkswagen, jehož je Škoda součástí – v Rusku tedy nebudou k dostání nové vozy Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Porsche, Lamborghini, MAN a další. Lze nicméně předpokládat, že ne všichni členové koncernu ve svém hospodaření pocítí toto opatření tak výrazně, jako právě Škoda Auto. Automobilka tedy tímto vysílá signál ostatním obchodním společnostem o tom, jakým způsobem je kromě finančního příspěvku a poskytnutí ubytovacích kapacit válečným uprchlíkům (pozn.: Škoda Auto se angažuje i v tomto směru) možné Ukrajině pomoci.
Žitná 562/10
Praha 2, 120 00
© Parker & Hill 2021 | Všechna práva vyhrazena | admin